Centraal Park en reizen

6 augustus 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Zondag morgen om 10 uur met prachtig weer gefietst door central park. Het was er enorm druk met fietsers en hardlopers. Maar ook mensen zonnend in het gras of in de speeltuinen. En genoeg toeristen. Natuurlijk hebben we strawberry fields bezocht en daar zat iemand beatles liedjes te zingen. Bijzonder dat het nog zo leeft na bijna 40 jaar. Het park was mooi en het contrast met de hectiek en drukte is enorm. Om 15 uur werden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan en vertrokken we uit New York. Vooral voor Teun was dat fijn. New York was wel erg druk en indrukwekkend.

De vlucht ging prima alles op tijd, de koffers rolden net voorbij op de band op het moment dat we aankwamen en de shuttle bus naar autoverhuur kwam ook aanrijden op het moment dat wij aan kwamen lopen. Bij de autooverhuur een chagrijnige verkoper omdat wij niets extra's kochten (goed advies van het reisbureau) . Hij wees een rijtje auto's aan daar kan je uit kiezen en de sleutel zit erin. We mochten kiezen uit 5 auto's, we kozen voor een Dodge die zag er mooi en groot uit. Alles ingeladen en klaar om weg te gaan, geen navigatie. Die ging ik nog halen en kreeg ik nog net niet toegeworpen. Terug bij de auto zaten wies en Marc in een andere auto die bleek binnen namelijk veel ruimer. Alles weer uitgeladen en ingeladen. Navigatie aangesloten en naar het hotel. Om 12 uur lagen we in bed.

Vanmorgen na een ontbijtje in het hotel eerst naar de walmart voor boodschappen. Wies kende heel veel producten en was helemaal gelukkig. Voorzien van aparte super zoete oreo koekjes, Mike and ike snoep en een koelbox (goede tip Marijke en Karin) gingen we dan eindelijk op weg. Wies en Teun als prins en prinses op de grote achterbank met mega veel beenruimte.

Halverwege even gestopt om wat fruit en broodje te eten op een picknick plekje was lekker en leuk. We moesten ruim 500 km rijden eerst Denver uit en toen door steeds mooier wordende landschappen. Grote canyons (colorado river) woestijnachtig gebied en een soort van maanlandschap. Ook een prachtig wintersport dorp (vlakbij Aspen) maar ook hele trieste mobilhome dorpen waar de armoe van afstraalt, net of je in een film zit.

Eind van de middag in het hotel aangekomen en lekker gezwommen we hadden het hele zwembad voor ons alleen. Vanavond gegeten in een heel leuk restaurant. Mooi terras, heerlijk eten en awesome, you are great and perfect bediening. The real American waitress.

Morgen geen lange rit en alle tijd voor ons eerste nationale park!

1. Marijke:
    7 augustus 2018
    Zo wat een mooie belevenissen, nu wat meer rust.
  2. Papa mama:
    7 augustus 2018
    Wat gaan jullie lekker nu een beetje rustig aan gr
  3. First lady:
    7 augustus 2018
    Leuk Peet, lekker bijkomen in rustig landschap.
  4. Papa mama:
    8 augustus 2018
    Hallo hoe gaat het met ons goed
  5. Petra:
    9 augustus 2018
    Het gaat prima maar zaten een paar dagen in gebied zonder WiFi vanavond weer een nieuw verhaal!