Mona, Arches en Canyonlands

9 augustus 2018 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Na een goede reis dinsdagmiddag meteen doorgereden naar ons eerste nationale park Canyonlands. De rit er naar toe was al prachtig. Wat een landschap af en toe leek het wel een maalandschap afgewisseld met prachtige canyons en rotsformaties. In Canyonlands een mooi wandeling langs de grote canyons van de Colorado rivier. Het is niet te bevatten zo groots en indrukwekkend het landschap is. Het was flink klimmen en klauteren wies en Teun vonden het erg leuk.

Daarna naar onze tent in Moab we verwachten op een Glamping te komen met een mooi uitzicht. De tenten waren mooi met prima bedden, het uitzicht geweldig en dat was het dan. Er was verder weinig te doen of te verkrijgen en geen Wi-Fi!!! Voor Wies wel even wennen :-). Wel lekkere gratis (!!) Koffie en avonds gitaarmuziek en boven een geïmproviseerd kampvuur (echt vuur mag niet vanwege de grote bosbranden) hebben we smoors gemaakt. Erg lekker met marshmallows, chocolade en creamcrackers. Wel heerlijk avonds voor de tent kunnen zitten.

De volgende dag een rustige start en daarna naar Arches gegaan het wa erg heet 40 graden! Maar met voldoende water mee toch 2 mooie wandelingen gemaakt er op en van de mooie picknick plaatsen gelunchd. Eind van de middag nog een ijsje in het stadje gehaald en toen terug naar de tent. Daar was het erg warm en misten we enorm een zwembad.... Gelukkig stond er wel flink wat wind en koelt het na zonsondergang snel af. En zonfer wifi Al met al een bijzondere ervaring kamperen in de woestijn.

Vandaag op tijd.vertrokken omdat we onderweg een bezoek aan een outlet gingen brengen. Dat was erg leuk en Wies was helemaal gelukkig en ook Teun heeft heerlijk geshopt bij de GAP, Levi's, Tommy Hilfigger en Nike. We gaan met overvolle koffers terug. Een heerlijke hamburger gegeten in een echte Amerikaanse dinner. Daarna snel naar het Hotel in Salt Lake City. Daar was wel een heerlijk zwembadje. Vanavond lekker gegeten in een koud restaurant, de airco stond volop te blazen. Tempel square nog even snel bezocht, wij vonden het een beetje kitsch. Salt lake city is en relaxte stad met en verrassend uitgaansleven.

1. Stephan, Astrid & Lis:
    10 augustus 2018
    Wat een indrukwekkende foto's! Beetje jaloers ;)
    Geniet van jullie verdere reis!
  2. Marijke:
    10 augustus 2018
    Prachtig Peet wat een verschillende landschappen, top!
  3. Papa mama:
    10 augustus 2018
    Wat is het mooie jullie gaan lekker hier alles goed veel plezier
  4. Ruud en Karin:
    10 augustus 2018
    Toch nog camperen haha. Mooie en indrukwekkende landschappen. Heel veel plezier nog
  5. First lady:
    10 augustus 2018
    Jullie staan er stralend op en hele mooie foto’s.
    Lang leve de WiFi, niet alleen Wies miste het!😜
  6. Helga:
    11 augustus 2018
    Prachtige foto’s. En fijn dat het shoppen gelukt is. Geen WiFi wel lekker shoppen.😄👍